پاورپوینت رفتار شناسی کاربران ایرانی شبکه های اجتماعی ppt
پاورپوینت رفتار شناسی کاربران ایرانی شبکه های اجتماعی ppt
پاورپوینت رفتار شناسی کاربران ایرانی شبکه های اجتماعی ppt
دانلود پاورپوینت
- مروری بر رفتارهای بیمارگونه در فضای مجازی
- معرفی انجمن خانواده و اینترنت
حضور در فضای مجازی و استفاده از ابزارها و امکانات متنوع آن برای خانواده و فرزندان دلبندمان امری اجتناب ناپذیر است، پس چه خوب است قبل از آنکه فرزندانمان را تنها و بدون آمادگی در این فضا رها کنیم، فرصت ها و تهدیدات فضای مجازی را بشناسیم و خانواده خود را برای بهترین بهره برداری آماده کنیم. انجمن خانواده و اینترنت در راستای ایفای نقش اجتماعی خود با طراحی دوره های آموزشی متنوع در حوزه های مختلف ایمنی خانواده و کودکان در اینترنت به شما کمک می کند مهارت و دانش کافی در این خصوص را کسب نمایید.
- تیپ های شخصیتی کاربران اینترنت
- تیپ های شخصیتی کاربران
- دلایل استفاده کاربران از شبکه های اجتماعی
- توزیع مدت زمان حضور کاربران ایرانی در شبکه های اجتماعی
- میانگین ۱۵۷ دقیقه در شبکه های اجتماعی
- رفتارهای اینترنتی کاربران
کاربران فعال متناسب با نوع شخصیت مجازی خود رفتارهای متفاوتی در فضای مجازی از خود بروز می دهند.
در این رفتار شناسی به رفتار های مجرمانه اشاره نشده است
- تلگرام بستری برای بروز جرم
- ۴۳ در صد جرایم اینترنتی سال ۹۵
- مزاحمتهای آنلاین،
- هتک حرمت
- هک شدن حساب های تلگرام
- کلاهبرداری در قالب فروش کالا
- دلایل بروز رفتار های بیمارگونه در فضای مجازی
- مهترین دلایل برزو و شیوع رفترهای بیمارگونه
۱- احساس گمنامی
۲- عدم مسئولیت پذیری
۳- سهولت و آسانی تبلور رفتاری فکر
۴- فراگیر بودن ابزارهای دسترسی به اینرنت
۵- جذابیت و تنوع
۶- عدم آشنایی جامعه با آسیب ها و شیوه های کنترل
۷- عدم آشنایی با رفتارهای صحیح در فضای مجازی
- نمونه هایی از رفتار های بیمارگونه در فضای مجازی
- اعتیاد به اینترنت
شایعترین بیماری عصر مدرن که شاید بیشترمان به آن مبتلا باشیم، اعتیاد به اینترنت است و همین اعتیاد و نیاز مبرم به وای فای گاهی به سوژه خنده تبدیل میشود
- نوموفوبیا یا همان بدون موبایل هراسی
- بی اخلاقی در فضای مجازی
- حمله گروهی به صفحات اجتماعی افراد معروف
.۱انتخاب وزنهبردار جهان در قرن اخیر ۱۳۸۳
.۲شایعه افتادن لوگوی پپسی بر روی کره ۱۳۹۱
.۳تضییع شد حق سعید عبدلی در المپیک ۲۰۱۲
.۴حمله به صفحه لوران فابیوس در جریان مذاکرات هسته ای ۱۳۹۲
.۵حمله به صفحه فرناندا لیما مجری قرعه کشی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل
.۶حمله به صفحه لیونل مسی جام جهانی ۲۰۱۴ – در دو نوبیت – ۲۰۰ هزار کامنت توهین آمیز
.۷ایوان زایتسف ستاره تیم والیبال ایتالیا ۱۳۹۳
.۸رعنا حربی، خواننده زن لبنانی ۱۳۹۴
.۹شکست تیم امید ایران مقابل امید ژاپن در مسابقات انتخابی المپیک ۱۳۹۴
.۱۰سفر رئیس جمهور اوکراین به ایران ۹۵
.۱۱حمله به صفحه ایستاگرام دختر اوباما ۹۵
- هزره بینی
- فوبینگ
- شایعه سازی
- بیش از ۸۰ درصد مطالب منتشر شده در شبکه های مجازی تنها توسط۲۰ درصد تولید می شوند
- احساس گمنامی و عدم پذیرش مسئولیت انتشار محتوا
- دروغ هر چه بزرگتر باشد باور پذیر تر است لذا شایعه سازان از این روش برای تاثیرگذاری بیشتر بر مخاطب استفاده می کنند
- نیاز به دیده شدن در وب
- معامله زندگی با لایک
- لودگی
- سطحی شدن
- کم رنگ شدن حیا و عفاف در فضای مجازی
کم رنگ کردن حیا با ایجاد انحراف در جامعه مذهبی زنان ایرانی و ترویج حجاب در ترکیه
- سایر نمونه های بروز و ظهور اختلالات اجتماعی و روانی در شبکه های اجتماعی
- سادیسم
- مازوخیسم
- فتیش
- روسپیگری