#هشتگ چیست؟

آیا از استفاده مکرر از هشتگها در دنیای وب توجه کردهاید. شما باید کنجکاو باشید چطور یک نشان یا سمبل جالبی رشد کسب و کار را میتواند تغییر دهد؟
هشتگ چیست و چطور میتوان از آنها استفاده کرد؟ هشتگها برای طبقهبندی مطالب در بسترهای مختلف رسانههای اجتماعی در لیستهای ساده قابل پیمایش استفاده میشوند.
بد نیست بدانید که اکثر مردم این روزها آشنایی خاصی با ایده «هشتگها» دارند. با این وجود، فقط دانستن درباره این مفهوم به اندازه درک کامل آن کافی نیست.
بنابراین، این مهم است که افراد بفهمند که هشتگ چیست و چه معنایی دارد. همچنین، آنها باید در وهله اول نحوه استفاده درست از این هشتگها را بدانند. این دقیقاً همان کاری است که ما در اینجا قصد داریم انجام دهیم.
یک دارنده صفحه رسانه اجتماعی، از این هشتگها صرفاً برای طبقهبندی مطالب و کشف مطالب مرتبط و جدید برای کشف سادهتر توسط افراد استفاده میکند.
بنابراین، هنگامی که هشتگها به روشی مناسب که باید، استفاده نمیشوند ، افراد اغلب این مطالب را نادیده میگیرند تا بتوانند چیز معناداری را که جستجو میکنند پیدا کنند.
البته، شما مایل نیستید که چنین بازدیدی از کاربر را برای بازدیدکنندگان خود داشته باشید، درست است؟ جدای از آن، هشتگها اغلب میتوانند درگیر شدن و تعامل کاربر را بدتر کنند.
🔸 هشتگ چیست ؟
ما با تعریف ساده اصطلاح هشتگ در اینجا شروع خواهیم کرد. این عبارت یا کلمه به طور کلی بدان معنی است که از یک موضوع یا کلمه کلیدی خاص در اینجا در یک پیام خاص استفاده میشود که جستجوی کلمه کلیدی خاص را تسهیل میکند.
بعد از اینکه کاربر یک هشتگ خاص به پستی که ایجاد کرده است اضافه میکند، این پیام با کمک شبکه اجتماعی به راحتی فهرست میشود و سپس به راحتی میتوان برای افرادی که از این شبکه خاص استفاده میکنند به بهترین نتیجه رسید.
بعد از اینکه کاربران این کلمه کلیدی را تایپ کردند، به صفحاتی هدایت میشوند که از همان نوع هشتگها و آن هم در زمان واقعی استفاده میکنند.
هرگاه یک کلمه کلیدی خاص وجود داشته باشد که باعث افزایش جستجوی بیش از حد شود، آن را به عنوان یک هشتگ ترند شده (trending hashtag) مینامند. این روند به معنای این نیست که این کلمه کلیدی محبوبترین جستجو باشد. اما پس از آن این هشتگهای پرطرفدار بسیار منحصر به فرد هستند و بر اساس علایق، اتصالات و موقعیتهای مکانی ایجاد میشوند.
🔸 تاریخچه هشتگها دقیقاً از کجا آمدهاند
وقتی صحبت از تأمین اعتبار ویژه به شخصی که مسئولیت ایجاد هشتگ را بر عهده داشت میآید، فقط یک چیز وجود دارد که میتوانیم بگوییم. تمام اعتبار آن به کریس مسینا (Chris Messina) میرسد.
این فرد کارمند سابق در Google است و مدتها به عنوان توسعهدهنده روابط و طراح Google+ فعالیت میکرده است.
او توییت خود را ساخت و سپس ابتدا در سال ۲۰۱۷ از هشتگ استفاده کرد و از آن زمان تاکنون این روشی بوده است که مردم همیشه تمایل به انجام آن دارند. بنابراین، این تمام چیزی است که شما باید درباره اولین هشتگ استفاده شده بدانید.
🔸 هشتگها در توییتر برای چه مواردی استفاده میشوند
در توییتر از این هشتگها برای اتصال مکالمات انواع مختلف کاربران به یک جریان واحد استفاده میشود. بنابراین، برای اتصال مباحث مشابه و ایجاد یک روند در Twitter، توصیه میشود از هشتگ استفاده کنید.
برای درگیر شدن در هر مکالمه یا همچنین برای شروع مکالمه خود در توییتر میتوانید از هشتگ استفاده کنید. وقتی متوجه شوید که هشتگهای مورد استفاده در توییتر چیست، باید درک کنید که میتوانید از هشتگ برای رویدادها، ترفیعات، تبلیغات و کمپینها و گفتگوی توییتر استفاده کنید.
🔸 هشتگهایی که در فیسبوک مورد استفاده قرار میگیرند کدامند
هشتگها در فیسبوک به اندازهی توییتر عمومی نیستند. اما اگر میخواهید مخاطبان بیشتری را از طریق هشتگ خود در فیسبوک هدف قرار دهید، پست شما باید عمومی باشد. در اینجا دوباره، هشتگها برای گستردهتر کردن دسترسی شما و ارتباط با افراد بیشتری که علاقهمند به موضوع شما هستند ارتباط برقرار میکنند.
هشتگ در فیسبوک برای اتصال و تبدیل مخاطبان بیشتر استفاده میشود. ترجیحاً توسط برندها، اینفلوئنسرها و ناشران انجام میشود.
🔸 هشتگهایی که در اینستاگرام مورد استفاده قرار میگیرند کدامند
اگر میخواهید مکالمات کاربران مختلف را در یک جریان گره بزنید، میتوانید از هشتگ در اینستاگرام استفاده کنید. بنابراین، Hashtags قصد دارد انواع مزایای مشابهی را برای کاربران اینستاگرام و همچنین به کاربران توییتر و فیسبوک ارائه دهد.
افراد، مارکها و تأثیرگذارانی که در مورد موضوعات مشابه با استفاده از همان هشتگها صحبت میکنند، اجازه میدهند که پستهای آنها در همان جریان ظاهر شود. در صورتی که میخواهید در هر مکالمه شرکت کنید یا مکالمه خود را شروع کنید، میتوانید در اینستاگرام از هشتگ استفاده نمایید.
🔸 نحوه استفاده از هشتگها
برای اطمینان از اینکه مردم میدانند چگونه میتوانند بهترین نتیجه را از هشتگ بدست آورند، مهم است که در وهله اول بدانید که چگونه از آن استفاده کنید. در اینجا میخواهیم نکات فنی ارائه دهیم که مطمئناً وقتی باید همه چیز را در مورد استفاده از هشتگ یاد بگیرید، کمی به شما کمک میکند.
🔸 بدون فاصله
همه ما میدانیم که هشتگ فقط یک کلمه واحد است که افراد از آن استفاده میکنند. این میتواند مخفف عبارت بزرگ یا فقط یک عبارت واحد باشد که میتواند به یک کلمه واحد متراکم شود. همچنین ممکن است در هشتگ شمارههایی وجود داشته باشد که افراد نیز تمایل به استفاده از آن دارند.
با این وجود، نکتهای که افراد در استفاده از هشتگ باید به خاطر داشته باشند این است که وقتی آنها هشتگ ایجاد میکنند، نمیتوان فضای مشخصی در داخل آن پیدا کرد. خوب، اگر عبارتی وجود دارد که میخواهید در هشتگ از آن استفاده کنید، پس باید حتما این را در خاطر داشته باشید.
شما باید اطمینان داشته باشید که همه اعداد و همچنین حروف شما همه به عنوان یک کلمه واحد در هشتگ استفاده میشوند. همچنین هیچ نمادی یا علائمی وجود ندارد که بتوانید از آنها نیز استفاده کنید.
تنها آنچه در ابتدا مجاز به استفاده از آن هستید این نماد (#) است و در ابتدا و فقط همین است.
🔸 با نماد # شروع کنید
هنگامی که در حال ایجاد هشتگ هستید، باید قبل از کلمهای که میخواهید از آن استفاده کنید، ابتدا مطمئن شوید که از نماد هشتگ استفاده میکنید. مهم نیست که از چه شمارهها یا حروفی در هشتگهای خود استفاده میکنید.
نکته اصلی که باید در نظر داشته باشید این است که در ابتدا باید از # استفاده کنید. اکنون، هشتگ نمادی که در اینجا در مورد آن صحبت میکنیم میتواند به معنای چیزهای مختلف در مکانهای مختلف باشد.
برای افرادی که در کانادا و آمریکا زندگی میکنند، این علامت اغلب به عنوان علامت شماره خوانده میشود و همچنین علامت پوند نیز وجود دارد که یکی دیگر از نامهای آن است.
بنابراین، هشتگ چیزی است که در ابتدا این نماد را شامل میشود و یک کلمه واحد که از آن پیروی میکند. این مطمئناً یکی از مهمترین مواردی است که شما باید بهطور کامل به خاطر داشته باشید.
🔸 هشتگ را خودتان بسازید
هنگامی که شما نیاز به بهترین نتیجه دارید، پس باید هشتگها را به تنهایی ایجاد کنید. منظور این است که، صادق بودن آنقدرها هم دشوار نیست. افراد زیادی هستند که اکنون مدتهاست که هشتگهای خاص خود را ایجاد کردهاند.
اگر بخواهید، قادر خواهید بود هشتگ خود یا تعداد معدودی از هشتگها را ایجاد کنید. تمام کاری که شما باید در اینجا انجام دهید این است که به هشتگ مورد نظر خود فکر کنید و سپس از پیام خاصی که میخواهید ارسال کنید، استفاده کنید.
افراد زیادی وجود دارند که همیشه در انتهای پیغامی که دارند تمایل دارند از هشتگها استفاده کنند. با این حال، این بسیار مهم است که بدانید شما قادر خواهید بود این نماد خاص را در هر مکانی که میخواهید اضافه کنید و خواندن آن نیز باید قابل فهم باشد تا اطمینان حاصل کنید که مردم درک میکنند چه میخوانند.
یکی دیگر از مواردی که باید به خاطر بسپارید این است که شما واقعاً لازم نیست که هشتگ را در هر مکانی ثبت کنید تا از آن به بهترین روش استفاده کنید. برخی از فهرستهای هشتگ خاص وجود دارند که صادقانه هستند، اما واقعاً رسمی نیستند.
بیشتر هشتگها حتی منسوخ شدهاند، بنابراین لازم نیست نگران چیزی باشید که میخواهید شخصاً بسازید. فقط اطمینان حاصل کنید که این کار را به درستی انجام دادهاید و تمام موارد مهم را در خاطر داشته باشید.
🔸 باید منحصربهفرد باشد
در اینجا نکته مهم دیگری وجود دارد برای کسانی که به تنهایی هشتگها را خلق میکنند. پس از اتمام کار با ایجاد هشتگها، پس باید مطمئن شوید که منحصربهفرد است. چگونه میخواهید در وهله اول این کار را انجام دهید؟
خوب، تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که در شبکه رسانههای اجتماعی جایی که میخواهید آن را ارسال کنید جستجو کنید تا ببینید شخص دیگری قبلاً هشتگی مانند این را ساخته است یا نه. موارد زیادی وجود دارد، بیش از ۲۵٪ از آنها، هشتگهایی که مردم میخواهند از آنها استفاده کنند و در حال حاضر برای اهداف مختلف مورد استفاده قرار میگیرند.
اما واقعاً نگران آن نباشید. هیچ چیزی به عنوان پلیس هشتگ وجود ندارد که اگر از هشتگ استفاده کنید که قبلاً استفاده شده باشد، شما را دستگیر کنند. با این حال، ممکن است نوعی سردرگمی در چنین موردی وجود داشته باشد.
برخی از افراد ممکن است نوع صحیح اطلاعاتی را که میخواهند بیابند، پیدا نکنند.
بنابراین، شاید شما فقط باید به عقب برگردید و تغییراتی را که قرار است در آن ایجاد کنید انجام دهید تا اطمینان حاصل شود که هیچگونه سردرگمی برای بازدیدکنندگان و کاربرانی که قصد جستجو در جستجوی هشتگ شما را ندارند ایجاد نگردد. این یک کار هوشمندانه برای انجام این مرحله در استفاده از هشتگها است.
🔸 هشتگها باید قابل درک و بهراحتی قابل یادآوری باشند
نکته مهم دیگری که ممکن است هنگام ایجاد هشتگها به خاطر داشته باشید این است که آنها باید بسیار کوتاه و ساده باشند. به این ترتیب میتوانید مطمئن شوید که در سایتهایی مانند توییتر جایی که محدودیتی برای تعداد کاراکترها وجود دارد میتوانید از آن استفاده کنید.
نکته دیگر در اینجا این است که شما باید تایپ و فهم این هشتگها را نیز کمی سادهتر کنید تا مردم در واقع بتوانند جستجوهای مکرر را با هشتگهای شما انجام دهند. هیچ کس واقعاً دوست ندارد این روزها با هشتگهای طولانی مواجه شود و شما باید در هنگام خلق هشتگ این نکته را در خاطر داشته باشید.
🔸 در نتیجه
ایجاد هشتگها این روزها کاملاً مهم و حیاتی است.
شما قادر خواهید بود بخشی از آن تجربه را نیز داشته باشید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که تمام این نکات را به درستی رعایت کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را کسب کنید.
هشتگهایی که برای تجارت خود استفاده میکنید چیست؟ آیا به تمام موارد گفته شده در این مقاله دقت میکنید؟
🔹 منبع : marketing91