نگاهی به یک تکنیک رسانهای که میتواند نظر ما را در انتخابات تغییر دهد

#تکرار و القای آنچه نیست!
به گزارش عصر هوشمندی، برای زنده نگه داشتن اثر یک پیام با تکرار زمان بندی شده،سعی میکنند این موضوع تا زمانی که موردنیاز هست زنده بماند. در این روش با تکرار پیام، سعی در القای مقصودی معین و جا انداختن پیامی در ذهن مخاطب دارند.
🌀روش تکرار از قواعد خاصی پیروی میکند زیرا فاصلههای تکرار، نباید چنان دراز باشد که سبب محوشدن آثار قبلی شده و نه چندان کوتاه باشد که ملالانگیز و خستهکننده شود.
🌀تکرار مثل ضربههای پیاپی چکش است که سرانجام میخ را میکوبد و به داخل میراند. بنابراین فرستنده پیام امیدوار است که این شکلی از ضربه زدن مداوم، باعث دریافت نکات پیام شود.
گزارههای:
◀️رأی دادن ما فایدهای ندارد.
◀️انتخابات فرمایشی است و نه رقابتی؛رأیگیری معنی ندارد.
◀️اگر فلان فرد یا جریان رأی بیاورند، کشور نابود میشود.
◀️ما میتوانستیم اما نگذاشتند.
و…از نمونههایی است که با استفاده از تکنیک #تکرار و البته همافزایی رسانهای،باهدف مهندسی افکار عمومی در زمینه انتخابات به کار گرفته میشود.
✍️معصومه نصیری_مدرس سواد رسانهای
انتهای پیام