نگاهی بر نقش رسانه در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی / تاکید مقام معظم رهبری بر شکستن محاصره تبلیغاتی

معصومه نصیری، کارشناس سواد رسانه، بیستوپنجم بهمن در استودیوی شبکه پنج سیما حضور پیدا کرد و در گفتوگو با مجری سلام تهران به بررسی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی توسط رهبر فرزانه انقلاب پرداخت.
به گزارش عصر هوشمندی به نقل از فارس، معصومه نصیری، کارشناس سواد رسانه، بیستوپنجم بهمن در استودیوی شبکه پنج سیما حضور پیدا کرد و در گفتوگو با مجری سلام تهران به بررسی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی توسط رهبر فرزانه انقلاب پرداخت.
نصیری گفت: بیانیه گام دوم در واقع نقشه راه چله دوم انقلاب اسلامی است. روح حاکم بر این بیانیه مبتنی بر تقویت عزت نفس ملی، اراده و توان داخلی با محوریت جوانان به صورت ویژه است. رهبر معظم انقلاب در این بیانیه ضمن اشاره به محورهای متعددی از جمله اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد اقتصادی، بحثهای سیاست خارجی و مرزبندی ایران، به تعیین اهداف مشخصی پرداختند.
وی افزود: دو وجه رسانهای این بیانیه شامل نگاه رسانهای مقام معظم رهبری و نقش رسانههای ما در تحقق اهداف این بیانیه است. در این بیانه جهاد ریشهای، شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن بیان شده است. ما همواره شاهد این هستیم که دشمن در صدد بزرگنمایی مشکلات کوچک و کوچکنمایی محسنات بزرگ و به نوعی وارونهنمایی است.
وی در ادامه گفت: رسانههای ما در حوزه تحقق این بیانهها باید بحث مطالبهگری را در دستور کار خود قرار دهند. این مطالبهگری از مسئولین باید انجام شود تا میزان تاثیر و نقش آنها بر تحقق اهداف بیانیه مشخص گردد.
نصیری اظهار داشت: بحث شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن، مبتنی بر تزریق نگاه خوشبینانه، نکته بسیار مهمی است. ما باید در حوزه اعتماد به نفس و عزت نفس ملی، رسانه را به عنوان بازو و ابزاری قوی در نظر بگیریم. لذا باید از تولید محتواهایی که حتی به صورت غیر مستقیم دچار بروز یاس و ناتوانی ملی میشوند جلوگیری کنیم.
وی در آخر گفت: مقام معظم رهبری اشارات بسیار دقیق و نقطهزنی را داشتهاند. لذا باید با تمرکز و دقت کافی نسبت به نکات بیان شده، به سمت اهداف بیانیه و تحقق آنها قدم برداریم. در حوزه رسانه لازم است که ما انعکاس اخبار امیدبخش را داشته باشیم. میدانیم که هرچه خبری بدتر باشد، میزان انتشار آن بیشتر است چرا که توجه مخاطب را بیشتر جلب میکند. لذا رسانهها وظیفه دارند به صورت متمرکزتر و گستردهتری دستاوردها و پیشرفتهای ملی را پوشش دهند تا بتوانند اخبار امیدبخش را به مخاطب القا کند.
انتهای پیام