اخبار

حواسمان به خطوط عملیات روانی و رسانه‌ای دشمن باشد

معصومه نصیری ـ کارشناس رسانه

به گزارش عصر هوشمندی، بعد از عملیات غرورآفرین وعده صادق ۲ و اذعان جهانی بر توفیق و تحقق اهداف طراحی شده برای این اقدام بزرگ و شجاعانه، خطوط زیر قطعا در دستور کار طراحان عملیات روانی و رسانه‌ای دشمن قرار گرفته و خواهد گرفت که نیاز است هم مخاطبان و هم رسانه‌ها نسبت به آنها دقت و مراقبت لازم را داشته باشند:
۱: تلاش برای ایجاد انگاره و باور جنگ و ایجاد حس ناامنی در افکار عمومی به منظور گرفتن رفتار هیجانی و احساسی منفی در جامعه و ایجاد تقابل معنادار

2: تهیج و تشویش افکار عمومی با هدف هجوم آحاد جامعه برای ذخیره‌سازی اقلام مصرفی و اساسی و همچنین ذخیره بنزین برای مواجه کردن کشور با بحران اجتماعی و القای حس شرایط جنگی و خاص

3: ایجاد حس ترس و ناامنی و تلاش برای غلبه یافتن هیجان با انتشار اخبار ناامید کننده و… مخصوصا در برخی از نقاط کشور که دارای تأسیسات و …. هستند

4: تلاش برای القای روایت حمله ایران به مناطق مسکونی و مردم و ایجاد تشکیک درباره حمله به مناطق نظامی

۵: تلاش برای ارایه تصویر وارونه شده و وحشت از ایران به جای اقتدار و سانسور تصاویر وحشت مسوولان و ساکنان سرزمین‌های اشغالی

6: تمرکز بر ایران‌هراسی و ارایه تصویر جنگ طلبی ایران برای ایجاد اجماع جهانی علیه کشور

7: انتشار اخبار اقتصادی منفی و ارائه آمار منفی و‌ سقوطی در انواع بازارها در کشور برای انتقال اضطراب اجتماعی
اخبار

در این شرایط، مبتنی بر انواع تکنیک‌ها و سناریوهای عملیات رسانه‌ای و نرم طراحی می‌شود. اولین و مهمترین نکته #پرهیز_از_زودباوری و #غلبه_احساسات بویژه ترس و اضطراب است.

انتهای پیام


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا