براساس برچسب ها رأی ندهید
به گزارش عصر هوشمندی، معصومه نصیری ـ مدرس سواد رسانه ای نوشت:
🌀گاهی رقبای انتخاباتی و برخی رسانه ها، واژه های مختلف را به صفات اکثرا منفی تبدیل کرده و آنها را به آحاد یا نهادهای مختلف نسبت می دهند. گاهی هدف از این عملکرد، آن است که ایده، فکر یا گروهی محکوم شوند و برای آنکه استدلالی در محکومیت آنها آورده شود. این روش برای تحریک به رد فکر و عقیدهای بدون بررسی شواهد، مورد استفاده قرار میگیرد.
🌀«میانهرو»، «تندرو»، «متحجر»، «نفوذی»، «افراطی»، «پوپولیست» و… نمونههایی از برچسب هستند که سبب میشوند براساس بار معنای موجود در کلمات، فرد از تعمق و بررسی برنامههای فرد کاندیدا فاصله گرفته و متاثر از برچسبها، درباره یک کاندیدا به نتیجه برسد. در واقع با این روش سعی در انحراف افکار عمومی از بررسی برنامههای کاندیدا و رای براساس برچسبها است.
🌀این شیوه معمولا باعث ایجاد فضای #دوقطبی در انتخابات میشود.
انتهای پیام