اخبار

کرونا، خانه‌نشینی و شبکه‌های اجتماعی/ شب بیدارماندن چطور به ما آسیب می‌زند؟

بیدار ماندن شبانه برای مرور شبکه‌های اجتماعی و متعاقب آن مصرف کربوهیدرات‌ها و مواد قندی برای جبران خستگی ناشی از کم‌خوابی، باعث آسیب‌های جسمی به افراد می‌شود.

کرونا، خانه‌نشینی و شبکه‌های اجتماعی/ شب بیدارماندن چطور به ما آسیب می‌زند؟

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، مدتی است که کرونا، باعث خانه‌نشینی و افرایش استفاده از شبکه‌های اجتماعی شده است.

بیدار ماندن شبانه برای مرور شبکه‌های اجتماعی و متعاقب آن مصرف کربوهیدرات‌ها و مواد قندی برای جبران خستگی ناشی از کم‌خوابی، باعث آسیب‌های جسمی به افراد می‌شود.
اما برای کاهش این آسیب، چه باید کرد؟ در طول روز زمان مناسبی را برای حضور در شبکه‌های اجتماعی در نظر بگیرید و با فعال‌سازی هشدارهای گوشی، این زمان را مدیریت کنید.

برای فعالیت‌های ورزشی داخل و خارج خانه برنامه‌ریزی کنید، پیاده‌روی فردی یا همراه با اعضای خانواده را فراموش نکنید.

وعده‌های غذایی خود را بر اساس نیازهای جسمی و از غذاهای سالم و خانگی انتخاب کنید، نه از تبلیغات رنگارنگ شبکه‌های اجتماعی.
نکات ایمنی مانند فاصله مناسب موبایل با چشم، درست نشست هنگام کار با گوشی تلفن همراه و استفاده به‌اندازه صحیح از هدفون را حتماً مدنظر قرار دهید.

ساعت خواب را مشخص کرده و هنگام استراحت؛ گوشی تلفن را خاموش کنید.

در این باره این ویدئو را هم ببینید:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا