اخبارمصاحبه

وقتی کفگیر بی‌بی‌سی به ته دیگ می‌خورد!

به گزارش عصر هوشمندی، معصومه نصیری مدرس سواد رسانه ای نوشت:

✔️امسال همزمان با هفته دفاع مقدس بی‌بی‌سی به تلاش برای ارائه روایت‌های دوقطبی ساز در جامعه روی آورده است. دو قطبی«خودی و غیرخودی در جنگ»، «زنان و مردان»، « محرمانه و نامحرمانه» و…

✔️در یکی از این روایت‌ها که با عنوان «چهلمین سالگرد جنگ ایران و عراق؛ روایت ۶ هزار و ۵۰۰ زن شهید کجاست؟ به ارائه تصاویری پرداخته که همگی پخش شده از صدا و سیما و تهیه شده در داخل کشور هستند و این یعنی موضوع نقش زنان در دفاع مقدس مورد توجه برنامه سازان و روایت کنندگان موضوعات جنگ بوده است. این را از لوگوی بالای تصاویر متوجه خواهید شد. اگر این مستندها در ایران پخش نشده بود، امروز بی‌بی‌سی محتوایی برای این برنامه خود نداشت. در واقع داشته های خودمان را در قاب خود به عنوان نداشته‌هایمان پخش می‌کند.

✔️این رسانه در جایی مدعی می‌شود مسوولان ایران به نقش و تاثیر زنان در جنگ نگاه حذفی داشته‌اند و بلافاصله تمجید امام خمینی (ره) و غبطه خوردن بالاترین مسوول جمهوری اسلامی به زنان نقش آفرین در جنگ را به تصویر می‌کشد.

✔️این رسانه که تلاش می‌کند در قامت مدافع حقوق زنان در جنگ ظاهر شود، برای این زنان از لفظ کشته استفاده می‌کند و حتی در روایت رسانه‌ای خود نیز از آنچه برای ارائه‌اش تلاش می‌کند، فاصله دارد.

✔️شاید یکی از دلایل ریزش شدید مخاطبان کانال بی بی سی در تلگرام و آمدن تعداد مخاطبان این رسانه به زیر میلیون نفر که بی‌سابقه بوده است، همین تناقضات رسانه‌ای و رو شدن دست آن برای مخاطبان باشد. رسانه‌ای که حتی برای ارائه خبر جریمه ۱۰ هزارپوندی برای نقض کنندگان قرنطینه

خانگی #در_بریتانیا نیز از عکس زنان آنهم زنان محجبه بهره می‌گیرد، امروز مدافع حقوق زنان آنهم زنان موثر در دفاع مقدس شده است.

 

 

انتهای پیام

 

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 6 =

بستن