اخبار

موج شکایت‌های اروپایی از واتس‌اپ

هشت سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان در اروپا نیز به همراه سازمان اروپایی اتحادیه‌های مصرف کنندگان از «واتس‌اپ» شکایت کرده‌اند.

به گزارش عصر هوشمندی، سازمان اروپایی اتحادیه‌های مصرف کنندگان اعلام کرد که از پیام رسان واتس‌اَپ به کمیسیون اتحادیه اروپا شکایت کرده است.

این شکایت به دلیل تغییر جنجالی مقررات استفاده از پیام رسان «واتس‌اَپ» مطرح شده است. به گفته سازمان اروپایی اتحادیه‌های مصرف کنندگان مقررات جدید و تغییر رویه «واتس‌اَپ» در زمینه رعایت حریم خصوصی «برای کاربران نه شفاف است و نه قابل فهم.»

هشت سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان در اروپا نیز به همراه سازمان اروپایی اتحادیه‌های مصرف کنندگان از «واتس‌اَپ» شکایت کرده‌اند. در یکی از این شکایت‌ها پیام‌رسان «واتس‌اَپ» به «نقض چند باره» حقوق مصرف کنندگان در اتحادیه اروپا متهم شده است.

شکایت‌های مطرح شده علیه این پیام‌رسان علاوه بر کمیسیون اروپا به شبکه اروپایی حمایت از حقوق مصرف کنندگان نیز ارائه شده است. حدود دو میلیارد نفر در سراسر جهان از «واتس‌اَپ» استفاده می‌کنند. این پیام‌رسان اوایل سال جاری میلادی به کاربران اطلاع داد که باید با مقررات جدید استفاده از آن موافقت کنند.

واکنش‌های کاربران به تغییر مقررات استفاده از «واتس‌اَپ» باعث شد تا مهلت موافقت با این تغییرات به روز ۱۵  ماه می (۲۵ اردیبهشت) موکول شود. بسیاری از کاربران نگران بودند که «واتس‌اَپ» داده های آنها را با شرکت فیسبوک به اشتراک بگذارد. «واتس‌اَپ» از زیرمجموعه‌های شرکت فیسبوک محسوب می‌شود.

تعدادی از کشورها از جمله آلمان در واکنش به تغییر مقررات کاربری «واتس‌اَپ» به طور موقت به اشتراک گذاشتن داده‌های کاربران با فیسبوک را ممنوع کردند.

کمیسیون اروپا و نهادهای ملی کشورهای عضو اتحادیه اروپا اکنون در برابر موج شکایت ها از «واتس‌اَپ» باید در مورد تحقیق پیرامون نقض حقوق مصرف کنندگان از سوی این پیام رسان تصمیم‌گیری کنند.

 

خبرگزاری فارس به نقل از یورونیوز

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 2 =

دکمه بازگشت به بالا