اخبار

«من هستم، مرا ببینید»!/ برگزاری فشن شو‌های مجازی با ابزاری به اسم حجاب

این روز‌ها جنبه‌هایی از مراسم‌های فشن شو را شاهد هستیم که در آن «کرونا و حجاب» رکن اصلی این مراسم‌ها و تبلیغات مدگرایی در فضای مجازی است.

«من هستم، مرا ببینید»!/ برگزاری فشن شو‌های مجازی با ابزاری به اسم حجاب

به گزارش عصر هوشمندی، همیشه وقتی اسم مراسم های«فشن شو» به میان می‌آید ناخودآگاه ذهن‌ها به سمت مجالسی می‌رود که دور از شئونات اسلامی هستند. نهادهای نظارتی هم سالیان سال است که با این اقدامات همیشه مقابله کرده و جلوی برگزاری چنین جشن‌ها و مراسماتی را گرفته‌اند.

به هر حال این روزها جنبه‌های دیگری از چنین مراسم‌هایی را شاهد هستیم که در آن «کرونا و حجاب» رکن اصلی این فشن شوها و تبلیغات مدگرایی در فضای مجازی است.

تبلیغ مد با ابزار حجاب

اگر از برگزاری «شو» و «ایونت»‌های پوشاک فصول مختلف همراه با عرضه ماسک‌های لاکچری و کرونایی که بگذریم، این روزها شاهد تبلیغاتی در فضای مجازی هستیم که در آن خانم‌هایی با ابزار حجاب استایل‌ها حرکاتی را انجام می‌دهند و لباسی را که بر تن دارند با ماسک‌های ستش تبلیغ می‌کنند.

آن چیزی که بیشتر مورد توجه است این است که صنعت مد همیشه با تبلیغ رابطه مستقیمی دارد و تبلیغات است که این صنعت را رشد می‌دهد، اما استفاده از ابزاری چون خانم‌های محجبه و حرکات استایلی وجهه و چهره خوبی را برای جامعه ما به ارمغان نمی‌آورد.

مزون‌های زیادی برای تبلیغ محصولات خود در شرایط کرونایی اقدام به چنین تبلیغاتی در فضای مجازی به خصوص در اینستاگرام می‌کنند، اما نهادهای نظارتی همچون پلیس همیشه با چنین اقداماتی مقابله کرده اند و به عاملان چنین عمل‌هایی هشدار می‌دهند.

فرهنگ نامناسب نباید رواج پیدا کند

سرهنگ معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا استان تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به فعالیت برخی مزون‌ها در اینستاگرام و ترویج بی حجابی در میان کاربران اظهار کرد: به هر حال ما افرادی را که در فضای مجازی، فرهنگ بی اخلاقی و بی حجابی را اشاعه می‌دهند، در اختیار مراجع قضایی قرار می‌دهیم تا این افراد مورد بررسی قرار گیرند.

او تأکید کرد: همکاران ما در فضای مجازی این افراد را مورد پایش و رصد دقیق قرار می‌دهند تا فرهنگی نامناسب رواج پیدا نکند و آسیب اجتماعی در پیش نداشته باشد.

 

من هستم. مرا ببینید!

جامعه شناسان معتقدند که رواج برخی مدها، گاهی اوقات به معنای مخالفت جوانان یک نسل با محیط پیرامونشان است، به عبارتی هنگامی که جوانی قادر نباشد آزادانه دیدگاهش را بیان کند، امکانی برای رشد اقتصادی خود فراهم نبیند، راهی برای تفریح و ابراز شادی‌ها و هیجاناتش نیابد، به ناچار برای رهایی از این فشارها و یا برای مهار کردن خشم خویش از جامعه‌ای که تصور می‌کند زندگی را بر او تنگ کرده است، گاه به صورت خودآگاه یا ناخودآگاه و برای شکستن ارزش‌های رسمی رایج اعلام می‌کند. او در این شرایط در سکوتی ظاهری و با فاصله گرفتن از ارزش‌های جامعه می‌خواهد بگوید : «من هستم. مرا ببینید»!

بدیهی است که برپایی فشن شوهای بی بند و بار که سبب گسترش بی غیرتی، استفاده جنسی و ابزاری از دختران و زنان می‌شود، در تضاد آشکار با فرهنگ ایرانی-اسلامی ما قرار دارد و دهن کجی آشکار به اصول اصیل حیا محوری، دینمداری و قانون گرایی است؛ بنابراین افکار عمومی انتظار برخوردی جدی، مستمر و کارشناسانه با این مراکز، محافل و افراد را دارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + هفت =

بستن