اخبار

جای خالی فعل «حال» در ادبیات مسوولان و رسانه‌ها

سخن بسیار کوتاه است. آقایان مسئول! لطفا تا جایی که امکان دارد از فعل‌های آینده در سخنان خود استفاده نکنید.

به گزارش عصر هوشمندی به نقل از ایسنا، معصومه نصیری در ادامه یادداشت خود نوشت: این چه پیامی به افکار عمومی منتقل می‌کند؟ این مهم نشان می‌دهد شما هم‌اکنون در حال اقدام هستید. بنابراین نفرمایید انجام خواهیم داد، خواهیم خرید، ساماندهی خواهیم کرد، باید خریداری شود، انجام خواهد شد و … . لطفا بفرمایید انجام شد، توزیع شد، خریداری کردیم، ساماندهی شد و … .

این افعال آینده و البته محقق‌نشدن آینده‌هایی که قبلا به کار برده‌اید جز خدشه به افکار عمومی و کاهش تاب‌آوری ثمری ندارد. لطفا تا زمانی که کاری انجام نداده‌اید، برای رسانه‌ای‌کردن آن تلاش نکنید. به مردم گزارش «شده‌ها» را بدهید نه «آنچه خواهد شد»ها را چون مردم آنچه انجام شده است را باور و قبول می‌کنند، نه آنچه را می‌گویید «می‌شود».

رسانه‌ها نیز باید مدام در مواجهه با مسئولانی که فقط از آینده سخن می‌گویند، حتما بازه زمانی و چگونگی تحقق وعده داده‌شده را سوال کنند. اینطور نباشد که هر کسی وعده‌ای بدهد و برود. رسانه چشم بینای جامعه است. مطالبه و بررسی چرا، چه زمان، چگونه و … برعهده رسانه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 12 =

دکمه بازگشت به بالا