اخبار

اینفوگرافیک/ده گانه قوی شدن در فضای مجازی

معصومه نصیری_کارشناس رسانه

 

رهبر معظم انقلاب یکی از حیاتی‌ترین نیازهای کشور برای «قوی شدن» را «قوت داشتن در فضای مجازی» دانسته‌اند.
قوی شدن در فضای مجازی الزاماتی دارد که زیربنایی‌ترین الزام آن «تربیت و آموزش» نیروهای مومن و انقلابی برای حضور جریان‌ساز در این عرصه است.
عده و عُده ما در رزم رسانه‌ای در فضای مجازی هیچ‌گاه به پای دشمنانمان نخواهید رسید؛ اما برگ برنده، «ایمان» است. هر یک نفر مومن با ده نفر از آن‌ها برابری می‌کند.

 

۱⃣ مسأله شناس باشیم. به جای تمرکز بر حواشی، زنجیره ها و مسائل را دقیق بشناسیم.

۲⃣ روایت ساز باشیم نه روایت گر. این یعنی یک قدم جلوتر بودن، یعنی کنشگری نه واکنش داشتن.

۳⃣ ورود سریع و جذاب به موضوعات دو اصل ضروری و حیاتی هستند ‌

۴⃣ آشنایی با الزامات، روش ها و تکنیک های تولید محتوا در فضای مجازی. با شیوه سنتی در فضای مدرن کار کردن یعنی خداحافظ مخاطب.

۵⃣ برای قوی شدن در فضای مجازی باید مخاطب قوی نیز داشت. مخاطبان با آموزش و ارتقای #سوادرسانه‌ای و هوشمند شدن قوی خواهند شد. جهش مخاطب در فضای رسانه‌ای با سواد رسانه‌ای محقق خواهد شد.

۶⃣ خوب ببینیم، خوب بشنویم و خوب تحلیل کنیم. برای این امر باید به هنگام بود. هدر رفت وقت ممنوع. جریان شناسی و دشمن شناسی اهمیت استراتژیک دارد.

۷⃣ هم افزایی نکته کلیدی است، اقدامات را تقویت کنیم نه خنثی و بی اعتبار.

۸⃣ ادبیات و فنون اقناع را بدانیم. حرف خوب را با ادبیات دقیق باید گفت.

۹⃣ در دام فضاسازی های گمراه کننده و ساخته شده توسط دشمن داخلی و خارجی قرار نگیریم.

🔟 به وظیفه و تکلیف مان مومن و معتقد باشیم. بدون بینش و معرفت نسبت به هدف، اقداماتمان اثرگذار نخواهد بود.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × پنج =

بستن